„ Neglijarea copilului reprezintă o ucidere tăcută şi necruţătoare a
spirutului uman ”
Daro
şi Mc Carthy
Fenomenul
maltratării copiilor, sub diferitele forme ale sale, a început să fie
recunoscut abia în ultimii treizeci de ani. Astfel adoptarea la 20 noiembrie
1989 a Convenţiei Naţiunilor Unite privind Drepturile Copilului a constituit un
pas important în recunoaşterea drepturilor fundamentale ale copiilor: dreptul
la o viaţă particulara, dreptul la intimitate, dreptul la o dezvoltare normală.
Realizarea unor
modalităţi de identificare a abuzului, a prevenirii lui şi a tratării
copilului, întâmpină încă mari greutăţi şi prezintă multe disfuncţii. Este
extrem de important ca autorităţile, serviciile sociale şi nu în ultimul rând
şcoala să se implice, consecinţe abuzului fiind nefaste atât asupra dezvoltării
fizice, psihice cât şi asupra performanţelor şcolare ale copiilor.
Suferinţa copiilor
neglijati porneste in principal din absenţa suportului emoţional. Sunt copii pe care nu îi întreabă
nimeni daca au probleme, ce simt, ce isi doresc si ce nu le place, copii lasati
sa se joace afară până la ore târzii fără să îi cheme nimeni în casă, fiinte
inca neformate carora nu li se acordă atenţia cuvenită.
Ei traiesc alaturi de părinţi care
sunt prea ocupaţi şi obosiţi de dificultăţile cu care se confruntă, sau care
sunt purtători ai unui model parental deficitar si resimt prezenţa propriilor
copii ca pe un factor frustrant. Astfel ei devin incapabili să aplice un model
educaţional adecvat, să le inţeleagă nevoile şi să le ofere soluţii. Efectele
resimţite ca rezultat al acestor acţiuni sunt profunde şi însoţesc individul
de-a lungul vieţii, fiind astfel necesar să acordăm o atenţie deosebită
traumelor trăite în copilărie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu